vrijdag 27 november 2009

Uitreiking eerste landschapsprijs Noord-Holland

Donderdag 1 maart heeft D66-gedeputeerde Patrick Poelmann de eerste Noord-Hollandse landschapsprijs uitgereikt. De landschapsprijs is een initiatief van de statenfractie van D66 in Noord-Holland en is in juli 2006 door Provinciale Staten omarmd.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Lijsttrekker Joke Geldhof: "In Noord-Holland zijn vele vrijwilligers, organisaties en architecten bezig om het landschap te behouden. Deze mensen verdienen wat D66 betreft alle lof.  Noord-Holland heeft vele landschappelijke gezichten. De zee, het strand, de duinen, het IJsselmeer en de prachtige veenweidegebieden. Koeien staan in de wei en in de verte gloren de contouren van dorpskernen. De schoonheid en de variatie van dit landschap moeten we voor volgende generaties behouden. Met de landschapsprijs krijgen Noord-Hollandse vergezichten blijvend de aandacht die zij verdienen.D66 heeft veel waardering voor alle 80 inzendingen. Wij feliciteren Monnickenwerk van harte met de eerste landschapsprijs. Ze hebben het verdiend."