zaterdag 28 november 2009

D66 zet vrijwilligers tijdens Valentijnsdag in het zonnetje

Tijdens de jaarlijkse D66 Valentijnsactie ontvingen ook dit jaar weer vrijwilligers in heel Noord-Holland een Valentijnstaart. De actie is door D66 in 1992 in het leven geroepen, omdat vrijwilligers een onmisbare schakel in de samenleving vormen. D66-Statenlid Zafer Yurdakul bezocht op 14 februari achtereenvolgens in Heiloo, Osdorp en Ouder-Amstel vrijwilligers die in het zonnetje werden gezet.

In Heiloo kreeg Stichting Gehandicapten Sport de aandacht. De Stichting zet zich al jaren in voor de gehandicapte sporters uit het dorp. ’s Ochtends vroeg trakteerde Zafer Yurdakul en de afdeling D66Heiloo bij zwembad Loos vrijwilligers en sporters op een Valentijnstaart.

In de middag ging Statenlid Yurdakul met de afdeling D66Nieuw-West een Valentijnstaart uitreiken aan de vrijwilligers van hockeyvereniging Xenios. Door de ouders van de vele jeugdige leden actief bij de vereniging te betrekken, speelt deze vereniging een grote sociale rol in de omgeving. In het clubhuis van de vereniging werd de taart uitgereikt.

Tenslotte werd in de namiddag in het clubhuis van IJsclub de Amstelbocht in Ouderkerk aan de Amstel nog een Valentijnstaart overhandigd. Ook kregen alle vrijwilligers een fietslampje, onder het motto “maak vrijwilligers en hun werk beter zichtbaar”. De taart gaat naar deze vrijwilligers, omdat zij zich inzetten door het opspuiten en verzorgen van de ijsbaan bij de molen, het helpen organiseren van echte schaatstochten als er ijs is, met kinderen schaatslessen verzorgen op de Jaap Edenbaan en het zomers organiseren van de Ronde Hoep loop. Deze taart werd mede namens D66Ouder-Amstel uitgereikt, waarbij de afdeling ook nog een Prouder-Amstel T-shirt uitdeelde.

Nog door zeer veel andere D66-afdelingen in Noord-Holland (om er een paar te noemen D66Amsterdam, D66Haarlemmermeer, D66Alkmaar, D66Haarlem, D66Weesp en D66Purmerend) werden allerlei vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor anderen en de gehele samenleving in het zonnetje gezet. Zonder deze vrijwilligers zouden veel activiteiten niet mogelijk zijn en de nodige sportverenigingen niet kunnen bestaan. Voor D66 zijn deze mensen goud waard. Met deze Valentijnstaarten spreken D66Noord-Holland en de D66-afdelingen hun waardering uit voor al deze vrijwilligers.