woensdag 13 februari 2013

Vrijwilligers Fort Penningsveer in het zonnetje gezet door D66

Petra Hoogerwerf, Statenlid van D66 Noord-Holland, en Gerard Jaegers, D66 Gemeenteraadslid uit Haarlemmerliede & Spaarnwoude, hebben de vrijwilligers van Stichting Fort Penningsveer een Valentijnstaart aangeboden. Hiermee bedankt D66 ze voor hun inzet voor het behoud en hergebruik van het fort, dat onderdeel is van de Stelling van Amsterdam.
“Ik ben onder de indruk wat hier tot stand is gebracht door vrijwilligers,” vertelt Petra Hoogerwerf, “in 1989 opende Hans van Mierlo het eerste gerestaureerde deel van het fort, vorige maand Joke Geldhof het laatste deel. Het is voor D66 een bijzondere plek.”

Fort Penningsveer leeft!
Onlangs werden acht gerenoveerde bunkers van Fort Penningsveer heropend en overgedragen aan de huurder HVO-Querido (Hulp Voor Onbehuisden- psychiatrie). Andere delen van het fort zijn al eerder opgeknapt en beschikbaar als groepsverblijf en als bedrijfsruimtes voor kleine zelfstandigen. De poterne is beschikbaar voor huwelijksvoltrekkingen en exposities. Stichting Fort Penningsveer zet zich al jaren in om het fort als monument te behouden en een goede nieuwe bestemming te geven. Hierdoor wordt het behoud van het fort ook voor de toekomst zeker gesteld.
Meer informatie over Fort Penningsveer is te vinden op www.fort-penningsveer.nl.

Zonder vrijwilligers gaat het niet!
Het thema van de D66 Valentijnsactie is dit jaar de Stelling van Amsterdam.
De Statenfractie schenkt samen met de lokale afdelingen van D66 aandacht aan vrijwilligers en non-profit organisaties, die in Noord-Holland een bijzondere bijdrage leveren aan de Stelling van Amsterdam. Door hun enthousiasme, harde werken, goede fondsenwerving, inventiviteit of doorzettingsvermogen maken zij restauratie, behoud en hergebruik van de Stelling mogelijk.