woensdag 13 februari 2013

Vrijwilligers Fort Veldhuis in het zonnetje gezet door D66

Ilse Zaal, Statenlid van D66 Noord-Holland, heeft de vrijwilligers van Stichting Fort Veldhuis een Valentijnstaart aangeboden. Hiermee bedankt D66 ze voor hun inzet voor het behoud en hergebruik van het fort, dat onderdeel is van de Stelling van Amsterdam

Fort Veldhuis leeft!
In Fort Veldhuis in Heemskerk is het luchtoorlogsmuseum gevestigd. Het wordt gerund door vrijwilligers. Het museum herbergt veel verhalen over de luchtgevechten tijdens de tweede wereldoorlog en maakt deze tastbaar met gevonden vliegtuigonderdelen, foto’s, films en meer. De vrijwilligersgroep doet nog steeds onderzoek naar vermiste vliegtuigen en vindt nog steeds nieuwe informatie. Het museum is iedere zondag in de maanden mei t/m oktober geopend. Meer informatie is te vinden op de website www.arg1940-1945.nl

Zonder vrijwilligers gaat het niet!
Het thema van de D66 Valentijnsactie is dit jaar de Stelling van Amsterdam.
De Statenfractie schenkt samen met de lokale afdelingen van D66 aandacht aan vrijwilligers en non-profit organisaties, die in Noord-Holland een bijzondere bijdrage leveren aan de Stelling van Amsterdam. Door hun enthousiasme, harde werken, goede fondsenwerving, inventiviteit of doorzettingsvermogen maken zij restauratie, behoud, openstelling en hergebruik van de Stelling mogelijk.