vrijdag 15 februari 2013

Vrijwilligers Stichting Pampus in het zonnetje gezet door D66

Flip de Groot, Fractievoorzitter van D66 Noord-Holland, heeft de vrijwilligers van Stichting Pampus een Valentijnstaart aangeboden. Dit gebeurde op de Botterwerf in Huizen waar de vrijwilligers de Pampus-vlet opknappen. Met de taart bedankt D66 ze voor hun inzet voor het behoud en openstelling van het forteiland, dat onderdeel is van de Stelling van Amsterdam.

Pampus is avontuur!
Op Pampus valt er tegenwoordig veel te beleven. In het zomerseizoen is het forteiland open voor publiek en evenementen. Zonder het oprichten van de Stichting Pampus en de hulp van vele vrijwilligers zou het forteiland niet zo’n echte bezienswaardigheid geworden zijn. Er zijn nu fortwachters, maar ook nu nog zijn de vrijwilligers essentieel voor het behoud van het fort. De Stichting coördineert en genereert fondsen. De vrijwilligers zetten zich in voor rondleidingen, onderhoud en andere klussen. Met geweldig resultaat! Ook dit jaar is de Pampus Xperience weer genomineerd door de ANWB als leukste uitje van Nederland. In maart wordt de uitslag bekendgemaakt.
Meer informatie over Pampus is te vinden op de website http://www.pampus.nl

Zonder vrijwilligers gaat het niet!
Het thema van de D66 Valentijnsactie is dit jaar de Stelling van Amsterdam.
De Statenfractie schenkt samen met de lokale afdelingen van D66 aandacht aan vrijwilligers en non-profit organisaties, die in Noord-Holland een bijzondere bijdrage leveren aan de Stelling van Amsterdam. Door hun enthousiasme, harde werken, goede fondsenwerving, inventiviteit of doorzettingsvermogen maken zij restauratie, behoud, openstelling en hergebruik van de Stelling mogelijk.