donderdag 3 oktober 2013

Joke Geldhof completeert plan kustversterking Zwakke Schakels

De uitvoering van de versterking van de laatste zwakke schakel van de Noordzeekust, de Hondsbossche en Pettemer Zeewering, is  een belangrijke stap dichterbij. Gedeputeerde Staten hebben op 1 oktober het projectplan kustversterking Zwakke Schakels goedgekeurd, met alle bijbehorende documenten en vergunningen. De kust wordt niet alleen veiliger, maar ook aantrekkelijker voor natuur, recreatie en toerisme. Naar verwachting start de uitvoering nog dit jaar. Eind 2015 moet de kust weer op kracht zijn.

Gedeputeerde Joke Geldhof: “Na intensieve voorbereiding en inbreng van expertise van HHNK en RWS ligt er nu een plan met een zorgvuldige balans tussen veiligheid natuur, recreatie en toerisme. Onze provincie wordt bijna 500 voetbalvelden groter met de nieuwe kust en is straks voor de komende 50 jaar weer beschermd tegen overstromingen van de Noordzee”.

Lees meer over het definitieve projectplan, de overgenomen zienswijzen en de beroepsprocedure op de website  www.kustopkracht.nl