donderdag 22 januari 2015

Ruimte bieden, kansen pakken: verkiezingsprogramma 2015-2019

Een sterke duurzame economie, robuuste natuur- en recreatiegebieden, en vernieuwing van de provinciale bestuurslaag. Die drie speerpunten springen in het oog bij de lancering van het verkiezingsprogramma van D66 Noord-Holland. Het zijn volgens D66 de noodzakelijke hervormingen om Noord-Holland ook in de toekomst te behouden als prachtige regio om te wonen, werken en leven.

“D66 heeft de afgelopen vier jaar hard gewerkt aan innovatieve economische vooruitgang en duurzame investeringen in de regio”, aldus lijststrekker Joke Geldhof. “Maar er moet nog een schepje bovenop om als provincie ruimte te bieden aan nieuwe groei.” Een ambitieuze agenda dus, waarmee D66 net als in veel gemeenten ook in Noord-Holland het verschil wil maken.

De partij is daarbij niet bang om kritisch naar de eigen provinciale bestuurslaag te kijken. Joke Geldhof: “Provincies moeten efficiënter en effectiever worden. Dat betekent voor D66 dat wij ons in Noord-Holland alleen richten op onze kerntaken en slim omspringen met het belastinggeld.”

Tenslotte benadrukt Joke Geldhof het belang van de verkiezingsuitslag voor de landelijke politiek. “De stem van de kiezer telt op 18 maart dubbel. Een keuze voor D66 in de Noord-Holland betekent immers ook een sterker D66 in de Eerste Kamer, en dat geeft ons landelijk de kans onze ambities voor Nederland vooruit te brengen.”

Het verkiezingsprogramma is beschikbaar op: https://noordholland.d66.nl/verkiezingen-provinicale-staten-2015/ en als pdf via: Verkiezingsprogramma D66 Noord-Holland: Ruimte bieden. Kansen paken.