dinsdag 26 mei 2015

Ralph de Vries en Joke Geldhof geïnstalleerd als gedeputeerden

Na behandeling van het coalitieakkoord van VVD, D66, PvdA en CDA in de Provinciale Statenvergadering van 26 mei, is het nieuwe College van Gedeputeerde Staten geinstalleerd. Door D66 zijn  Joke Geldhof en Ralph de Vries voorgedragen en benoemd.

“De fractie is heel blij met deze ervaren bestuurders,” aldus Ilse Zaal, fractievoorzitter voor D66 Noord-Holland, “zij kunnen ons groen liberale verkiezingsprogramma gaan omzetten in concrete resultaten.”

Joke Geldhof (1960) – Ruimte & Wonen

Joke Geldhof was van 2011-2015 gedeputeerde van Water en Wonen in Noord-Holland en lijsttrekker bij de laatste Provinciale Statenverkiezingen. Vanaf 1999 was zij lid van de D66-fractie in de Provinciale Staten van Noord-Holland, waarvan vanaf 2003 als fractievoorzitter. Haar politieke loopbaan begon in haar woonplaats Amsterdam, waar zij van 1990 tot 1998 eerst als bestuurslid en vanaf 1994 als fractievoorzitter in de deelraad actief was voor D66. Geldhof was in 2008/2009 voorzitter van de provinciale onderzoekscommissie die de oorzaken van de ‘IJslandse Landsbanki’ affaire voor Noord-Holland onderzocht.
Geldhof studeerde af aan de HTS Confectie Industrie. Ze werkte van 1984 tot 2003 voor de landelijke ondernemersorganisatie voor de confectie-industrie FENECON / MODINT, onder andere als hoofd communicatie.

Ralph de Vries (1967) – Duurzaamheid, Bestuur & Culturele Infrastructuur

Ralph de Vries was van 2011-2015 gedeputeerde Wonen en Water in de provincie Utrecht en zal binnenkort naar de provincie Noord-Holland verhuizen. In 2000 werd De Vries lid van de gemeenteraad van Utrecht. Van 2003 tot 2011 was hij lid van Provinciale Staten van Utrecht, vanaf 2007 als fractievoorzitter. Zijn portefeuille besloeg in die perioden onder andere ruimtelijke ordening. In 2008 werd hij tevens tot vicevoorzitter van Provinciale Staten gekozen.
De Vries studeerde geschiedenis van de internationale betrekkingen en was medewerker van de Tweede Kamerfractie en het landelijk bureau van D66.