zondag 14 februari 2016

D66 brengt Valentijn naar Noord-Hollandse vrijwilligers

Op Valentijnsdag zet D66  – voor het 25e jaar op rij – vrijwilligerswerk in het zonnetje door hen een taart aan te bieden als bedankje. D66 ging dit jaar in Noord-Holland naar Amsterdam Noord en West, Landsmeer, Velsen, Den Helder, Diemen, Schagen, Krommenie, Heiloo en Alkmaar om vrijwilligers een hart onder de riem te steken. Vrijwilligers maken veel mogelijk in de samenleving op allerlei terreinen. Het is goed om daar jaarlijks bij stil te staan en de vrijwilligers te ontmoeten.

imageD66 bezocht een cursusdag voor vrijwillige natuurgidsen in het Ilperveld in Landsmeer. Suzanne Klaassen, Statenlid voor D66 Noord-Holland reikte een flinke moccataart uit.

De vrijwillige natuurgidsen van Landschap Noord-Holland leiden groepen rond in natuurgebied Ilperveld, waar ze vertellen over dieren en planten van de veenweidenatuur. In drie zaterdagmiddagen worden ze daarvoor opgeleid. In de periode van april tot en met september kan iedereen deelnemen aan een vaarexcursie. Meer informatie is te vinden op de website van Landschap Noord-Holland.

Al jaren wordt de Buiksloterkerk in Amsterdam-Noord gerund door vrijwilligers. Het is het oudste monument in Amsterdam Noord. Het beheer is door buurtbewoners overgenomen toen men stopte met het verzorgen van kerkdiensten. Er worden activiteiten georganiseerd voor jong en oud en je kunt de ruimte afhuren. Bekend is de kerk ook vanwege mooie concerten. De opgerichte Stichting zorg ervoor dat er genoeg geld bijeenkomt voor het onderhoud en regelt het gebruik. Zo blijft die mooie plek behouden en beschikbaar voor de mensen. Andries Tijssens, ook Statenlid, reikte een hele grote slagroomtaart uit voor alle vrijwilligers die dit mogelijk maken. Meer informatie over de activiteiten in de Buiksloterkerk is te vinden op de website www.buiksloterkerk.nl

image image

.

De Historische Kring Diemen is heel actief om het verleden in beeld te brengen en de waarde ervan uit te dragen. Voorafgaand aan een wandeling bij Fort Diemerdam reikte Amélie Strens een taart uit aan het bestuur van deze Stichting. John Cuypers, de voorzitter, nam hem graag in ontvangst. Iedere maand begeleidt hij historische wandelingen vanuit Paviljoen Puur bij Fort Diemerdam. Meer informatie over de activiteiten van de Historische Kring Diemen is te vinden op hun website.

.

Niet alleen de Statenfractie van Noord-Holland, maar ook veel lokale afdelingen gingen op pad om aandacht te geven aan vrijwilligerswerk in hun omgeving.

In Schagen ontvingen de vrijwilligers van het kerkje van Valkkoog een taart van D66.

In Amsterdam-West ontvingen de vrijwilligers van de Buurtschool Nieuw-West een valentijnstaart.

In Amsterdam-Noord ontving Esmeralda Jongmans van de stichting Florakokjes de valentijnsverrassing.

In Den Helder werden de vrijwilligers van Stichting Het Boelhuys in het zonnetje gezet door raadslid Frans Klut.

In Velsen werden de vrijwilligers van de Reddingsbrigade op taart getrakteerd.

D66 Zaanstad ging naar Krommenie om coördinator Sarah te bedanken en met haar alle vrijwilligers van vluchtelingenopvang De Poort.

En in Heiloo en Alkmaar krijgen vrijwilligers later deze week nog een verrassing.