dinsdag 4 september 2018

Nieuwe regiobestuursleden stellen zich voor!

Voor de zomer zijn er een aantal nieuwe bestuursleden benoemd in het regiobestuur van D66 Noord-Holland. Daarmee bestaat het regiobestuur uit 8 leden. We stellen de drie nieuwe bestuursleden graag even aan u voor:

Harry van Zon – algemeen secretaris

Harry van Zon (1950) is gekozen in de functie van algemeen secretaris. Tot voor kort was hij 2 perioden raadslid voor D66 in de gemeente Heemstede en eerder ook secretaris van de lokale afdeling. Hij heeft zich aangemeld als kandidaat voor de waterschapsverkiezingen. Hij studeerde fysische geografie en is gepromoveerd in de wiskunde en natuurwetenschappen. Harry werkt op dit moment als zelfstandig consultant en heeft voorts enkele nevenfuncties, met name in de sfeer van de kunsteducatie en landschapsbeheer. Eerdere werkervaring deed hij onder meer op in functies als plv directeur-generaal en directeur bij BZK, directeur-generaal bij LNV en hoofddirecteur bij de SVB.

Harry zet zich graag vrijwillig in om zaken in Nederland beter voor elkaar te krijgen en heeft daarom gekozen om actief lid te zijn van een politieke partij: “De keuze voor D66 was wat dat betreft snel gemaakt – het functioneren van ons democratisch bestel is een onderwerp dat mij zeer bezig houdt. Zeker in deze tijd, waarin we een technologische revolutie van ongekende omvang doormaken. En waar extremisme en populisme bloeien.”

Harry is te bereiken via e-mail

Teresa da Silva Marcos – politiek secretaris

Teresa Marcos (1962) is vormgeefster van beroep en geeft taalles. Afkomstig uit Portugal en al 20 jaar woonachtig in IJmuiden was ze tot afgelopen maart raadslid in de gemeente Velsen. De rol van politiek secretaris ziet ze voornamelijk als ondersteuning van de Statenfractie.

“Gedurende deze mooie en bijzondere zomer heb ik meegedaan met de #D66NHZomertoer. Het is erg stimulerend geweest om allerlei Noord-Hollandse regio’s te bezoeken en in contact te komen met fracties, besturen en “gewone” leden van D66. Er is zoveel kennis, inzicht en bevlogenheid binnen onze partij… het delen daarvan maakt ons alleen maar sterker en leidt ons naar de realisatie van onze gedeelde idealen.”

Elk regiobestuurslid heeft een geografisch aandachtsgebied. Teresa is de contactpersoon voor de IJmond, BUCH, Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk.
Teresa is te bereiken via e-mail

Hannie Humme – ledenbinding & ledenwerving

Hannie Humme (1960) is geboren en getogen in Amsterdam. Voor de liefde is ze naar het Gooi verhuisd. Eerst langere tijd in Kortenhoef gewoond en sinds twee jaar in het oude dorp van Huizen. In Huizen was Hannie campagnecoördinator voor de Tweede Kamer verkiezingen in 2017 en de Gemeenteraad in 2018. “Dit vond ik plezierig en spannend om te doen. Huizen heeft gemotiveerde D66’ers.”

Diversiteit en inclusiviteit zijn twee van haar speerpunten. Ze is ambassadeur diversiteit voor D66 en ambassadeur van het Els Borst Netwerk. “Gelijke kansen voor iedereen, een inclusieve samenleving waarin niemand buiten gesloten wordt, dat zijn mijn idealen. Iedereen verdient het om te participeren in onze samenleving. De politiek moet daarin het voortouw nemen. Mede daarom ben ik actief voor het regiobestuur van D66.”

Hannie is de contactpersoon voor de Gooi- en Vechtstreek en is te bereiken via e-mail