vrijdag 29 mei 2020

Amélie Strens is de nieuwe fractievoorzitter

De Statenfractie is onlangs flink vernieuwd met een aantal nieuwe leden en daarom is opnieuw gekeken naar de rolverdeling. Amélie Strens is verkozen tot fractievoorzitter. Hiermee zorgt de D66 fractie voor continuïteit en ervaring in de coalitie en een enthousiaste leider voor het team. Amélie is Statenlid sinds 2015 en in 2019 mede-onderhandelaar en sindsdien vicefractievoorzitter.

Marcel Steeman is de nieuwe vicefractievoorzitter en zal Amélie ook vervangen tijdens haar bevallingsverlof deze zomer. Arja Kapitein draagt het secretaris-stokje over aan Emre Kanik en daarmee is het fractiebestuur compleet. In het bestuur van de Stichting Fractieondersteuning wordt Linde Gonggrijp de nieuwe penningmeester.

Wie doet wat?

Ook is opnieuw gekeken naar de beste verdeling van de woordvoerderschappen naar kennis, ervaring en interesse. Arja Kapitein, Linde Gonggrijp en Amélie Strens gaan in de provinciale commissie natuur, landbouw en gezondheid (NLG) het woord voeren, Bart Vink en Emre Kanik in de commissie ruimte, wonen en klimaat (RWK), Arja Kapitein en Emre Kanik in de commissie economie, financiën en bestuur (EFB), en Marcel Steeman en Remco Vonk in de commissie mobiliteit en bereikbaarheid (MB). Een compleet overzicht van de commissie-indeling en portefeuilles is hier te vinden.

Aanspreekpunten per regio

Om goed bereikbaar te zijn voor lokale afdelingen is ook per gemeente/afdeling een aanspreekpunt in Statenfractie en in regiobestuur beschikbaar. Een overzicht daarvan is hier te vinden. We komen graag naar de regio toe voor een werkbezoek of een afdelingsvergadering, en voor het fractiespreekuur van de Statenfractie op de maandagavonden kun je een afspraak maken via de fractiemedewerker.

Ook zullen de D66-ers hun steentje bijdragen in de diverse provinciale werkgroepen en bij de activiteiten met scholieren en jongeren.

Er staat een enthousiast vernieuwd team klaar om de D66 idealen in de provincie de komende online vergaderingen weer met verve uit te dragen.