zondag 7 maart 2021

Verslag regionale ledenvergadering op 7 maart

Op zondagmiddag 7 maart 2021 verzorgde het regiobestuur een online regionale ledenvergadering (ARV) vanuit een studio in het Fashion Center in Amsterdam. Het was een webinar onder gespreksleiding van regiovoorzitter Raymond van Haeften.

Na interviews met gedeputeerde Ilse Zaal en fractievoorzitter Amélie Strens over de provinciale politiek kwamen twee nieuwe D66 burgemeesters aan het woord: Sebastiaan Nieuwland uit Uitgeest en Léon de Lange (binnenkort) uit Landsmeer. Rob Jetten, digitaal aanwezig, gaf tevens een bijdrage over de stand van de campagne.

Het rapport met de evaluatie van de verkiezingscampagne PS2019 is toegelicht door de voorzitter van de evaluatiecommissie Andrea Chao. Harry van Zon van het regiobestuur vatte daarna de belangrijkste punten uit de bestuursreactie samen.

Verder is de werkbegroting voorgelegd, evenals de meerjarenbegroting en het rapport van de kascommissie.

Helaas werkte de poll-functie bepaald niet optimaal – officiële besluitvorming door leden zal nog opnieuw opgepakt worden door het regiobestuur.