maandag 30 mei 2022

Stageplek Statenfractie D66 Noord-Holland

Vraag jij je wel eens af wat er gebeurt bij een politieke partij op provinciaal niveau? Bijt jij je graag vast in complexe dossiers als de woningbouwopgave, de stikstofcrisis en de klimaattransitie? Voel jij je helemaal thuis in een dynamische en politieke omgeving?

Dan is dit jouw kans bij te dragen aan de missie van D66 Noord-Holland om een nog duurzamer en mooiere provincie te realiseren!

Wij zoeken per 1 september 2022 (of iets later) een enthousiaste stagiair (M/V/X) die de Statenfractie van D66 Noord-Holland komt ondersteunen. De fractie bestaat momenteel uit 6 Statenleden en een duo-commissielid. In maart 2023 zijn er provinciale verkiezingen waarin nieuwe Provinciale Staten gekozen zullen worden en vervolgens ook de Eerste Kamer. Tijdens jouw stage zal je met name de huidige Statenfractie helpen bij de vergaderingen van de Provinciale Staten, maar zal je ook betrokken zijn bij het op weg helpen van de kandidaten voor de nieuwe bestuursperiode. Hierbij is de externe communicatie naar de Noord-Hollandse burger ontzettend belangrijk en zal je geregeld bijeenkomsten en werkbezoeken in de provincie bijwonen.

Wat ga je doen?

• Je ondersteunt de huidige fractieleden met name op het gebied van externe communicatie;
  • Je helpt mee bij de voorbereidingen voor het verkiezingsprogramma richting de provinciale verkiezingen;
  • Je werkt mee met het voorbereiden van kandidaten op het provinciale politieke werk.;
  • Je werkt samen met de vaste fractiemedewerker;

Wie zoeken wij?

• Je volgt een HBO of WO-opleiding Bestuurskunde, Politieke Wetenschappen, Bedrijfskunde, Geschiedenis, Internationale Betrekkingen of een vergelijkbare studierichting;
  • Je zoekt een stageplek voor 28-38 uur per week;
  • Je hebt affiniteit met de partij D66;
  • Je bent bereid om af en toe ‘s avonds te werken;
  • Je bent leergierig, stressbestendig, flexibel en enthousiast;
  • Je kunt snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden, kunt zelf prioriteiten zetten, stelt doelen en zorgt ervoor dat je ze haalt;
  • Je schrijft makkelijk in het Nederlands en kunt je stijl aanpassen aan de lezers;
  • Je bent handig met sociale media (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram) en websitebeheer (WordPress);
  • Je bent goed in staat om zowel zelfstandig te werken, als ook ondersteunende werkzaamheden uit te voeren;
  • Je bent minimaal 5 maanden beschikbaar vanaf 1 september 2022 (of iets later).

Wat bieden wij?

Een omgeving waar je jezelf kunt zijn en persoonlijke groei voorop staat. Je gaat werken bij de Statenfractie van D66 Noord-Holland met een fractiekamer op de eerste etage van het fractiehuis aan de Paviljoenslaan in Haarlem. Je collega daar is de vaste fractiemedewerker, maar ook de fractiemedewerkers van andere politieke partijen. In verband met evt. Coronamaatregelen of op eigen verzoek kan een deel van de werkzaamheden thuis plaatsvinden. Daarnaast maak je volwaardig deel uit van het provinciale D66-team. Wij bieden een dynamische en interessante stageomgeving, waar je de opgedane kennis uit jouw studie met concrete projecten in de praktijk kan brengen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je tijdens de stage de mogelijkheid krijgt om met jouw persoonlijke leerdoelen aan de slag te gaan. Je ontvangt een stagevergoeding van € 435 bruto per maand (op basis van 38 uur), een netto bijdrage aan je telefoon- en datakosten en krijgt de beschikking over een laptop in bruikleen.

Interesse?

Reageer vóór 21 juni door jouw motivatie en cv te sturen naar d66@noord-holland.nl  Wil je meer informatie? Maak een belafspraak met Patrick Slaman via dit e-mail adres.