Bart Lennaert Vink

Binnenkort Statenlid

53 jaar

Amsterdam

Bart Vink zal binnenkort Suzanne Klaassen opvolgen als Statenlid voor D66 Noord-Holland.

Mijn naam is Bart Vink. Ben geboren en opgegroeid in Delft, studeerde in Utrecht, werk momenteel in Den Haag en woon in Amsterdam.

Van 2014 tot 2018 heb ik met veel energie onderwerpen geagendeerd als gemeenteraadslid in Amsterdam, vooral op het gebied van mobiliteit en ruimtelijke ordening. Ik heb het stadsbestuur en vervoerregio kritisch gecontroleerd en de keuzes van onze partij voor de stad actief uitgedragen. Luisteren naar mensen op straat en idee├źn ophalen bij partijgenoten hebben bijgedragen om onze fractie een grote en soms leidende rol te geven bij veel dossiers. Daar zou ik graag een vervolg aan geven als Statenlid in Noord-Holland.

De provincie heeft meerwaarde bij het waarborgen van de kwaliteit van natuur en landschap, afstemming en regie op de regionale woningmarkt en de ruimtelijk-economische ontwikkeling. Een stevige regie is nodig om de woningtekorten te kunnen oplossen en de noodzakelijke verduurzaming en energietransitie in stad en land voor elkaar te krijgen. Als de provincie dat goed doet, draagt ze ook bij aan een krachtige en duurzame economie in de toekomst. Dan is er voor iedereen aantrekkelijk werk te vinden, niet alleen rond Amsterdam, Schiphol en het Noordzeekanaalgebied, maar ook in het Gooi en de Noord-Holland Noord.

Ik sta voor een krachtig en aansprekend D66-geluid in Noord-Holland: duurzaam, toekomstgericht en een samenleving waar iedereen zichzelf kan zijn.

Meer over Bart Lennaert Vink:

• Voorzitter D66 thema-afdeling Ruimte & Mobiliteit
  • Sinds 1999 werkzaam als adviseur/programmamanager bij Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat
  • Sinds 2006 docent NOVI verkeersacademie
  • 2014-2018 Gemeenteraadslid D66 Amsterdam met portefeuille ruimtelijke ordening, mobiliteit, luchtvaart en deelnemingen. Tevens voorzitter van de commissie bouwen, wonen, wijkenaanpak en dierenwelzijn.
Meer van Bart Lennaert Vink
De economische motor van ons land klopt in en om Amsterdam. Zonder "quality of life" of echte topkwaliteit van leven is dat echter niet genoeg. Daaraan kan de provincie een grote bijdrage leveren. Met meer woningen, meer groen, meer duurzaamheid.
- Bart Vink