Erik Terheggen

Regiovoorzitter

55 jaar

Amsterdam

Erik Terheggen is op 2 oktober 2021 benoemd tot voorzitter van het Regiobestuur van D66 Noord-Holland.

Vanuit het regiobestuur is Erik aanspreekpunt voor de regio Amstelland-Meerlanden (met de afdelingen Haarlemmermeer-Aalsmeer, Amstelveen, Uithoorn, Diemen en Ouder-Amstel).

Erik Terheggen was al sinds 29 juni 2019 lid van het regiobestuur verantwoordelijk voor de ondersteuning van afdelingen.

Erik was van 2006-2010 fractievoorzitter voor D66 in de stadsdeelraad van Amsterdam Zeeburg en voorzitter van de commissie sociaal domein.

Momenteel is Erik zelfstandig bestuurder en bekleedt hij diverse bezoldigde en onbezoldigde toezichtfuncties; o.a. bij het Rode Kruis en bij meerdere regionale samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs. Daarvoor was hij o.a. manager Public Affairs bij Vereniging Energie-Nederland en bij het Waarborgfonds Sociale Woningbouw. Erik studeerde rechten aan de Universiteit van Amsterdam.

Meer van Erik Terheggen