Joke Geldhof

58 jaar

Gedeputeerde Ruimte & Wonen

Joke stelt zich voor

Ik wil dat Noord-Holland een prachtige regio blijft om te wonen, werken en leven. Daar hebben we ons als coalitiepartij sinds 2011 vier jaar voor ingezet en daar is nog meer werk voor te verrichten. We gaan verder bouwen aan duurzame regionale economie en soepele mobiliteit van en naar OV-knooppunten, robuuste natuur en open landschap, voldoende schoon water, veilige dijken en energie voor de toekomst.

Noord-Holland moet het de komende jaren met minder geld doen. Meer doen met minder geld kan, als je je beperkt tot de provinciale kerntaken en vooral stuurt op kwaliteit. Ook zo kun je de natuur en onze leefomgeving verder verbeteren.

Ik geniet van de energie die ik tegenkom in Noord-Holland; de energie in onze topsectoren zoals de creatieve industrie & media. Ook krijg ik energie van de dynamische compacte steden en de ruimte van het prachtige open landschap er omheen. Noord-Holland is elke inspanning waard en biedt de ruimte om kansen te pakken.

Meer over Joke

• Ongehuwd samenwonend, 2 zonen van 11 en 16 jaar
  • Hobby’s: sport en muziek
  • Opleiding HTS Confectie Industrie
  • Politiek actief voor D66 sinds 1990
  • 1999-2011 Statenlid Noord-Holland
  • 2008-2009 voorzitter provinciale onderzoekscommissie ‘IJslandse Landsbanki’ affaire
  • 2011-2015 Gedeputeerde Water, Wonen & Waddenzee
  • 2015-nu     Gedeputeerde Ruimte & Wonen

Portefeuille

Ruimtelijke ordening
SMASH
ISV
Demografie
Toezicht gemeentefinanciën
Stelling van Amsterdam

Meer van Joke Geldhof
Ruimte bieden, kansen pakken!