Zafer Yurdakul

Statenlid

55 jaar

Amsterdam

Woordvoerder Financiën, Media en P&O, Lid van commissie Mobiliteit en Financiën, Vice-voorzitter van Provinciale Staten, D66 regio: Amsterdam-West

Zafer stelt zich voor

De provincie Noord-Holland dient zich in mijn ogen te concentreren op taken die het belang of de capaciteit van individuele gemeenten overstijgen. Juist in economische moeilijke tijden, is het van groot belang te waken over de opgebouwde kernkwaliteiten in onze provincie: compacte steden en open landschap, het openbaar vervoer tussen steden, onderhoud van provinciale wegen en behoud en onderhoud van monumenten.

Ik ben ervan overtuigd dat deze kernkwaliteiten in samenspel met gemeenten in onze provincie wel degelijk kunnen worden verankerd en veiliggesteld. Dit samenspel heeft naar mijn mening drie van elkaar onlosmakelijke elementen: openheid, dialoog en co-creatie.

Voor de ontwikkeling van een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor burgers mensen en bedrijven in Noord-Holland is het noodzaak dat Randstadprovincies beter samenwerken en uiteindelijk samengaan. Dat zorgt voor meer banen en maakt de Randstad aantrekkelijker op het internationale podium.

Meer over Zafer

• Directeur van Podium Mozaiek, internationaal cultuurpodium in Amsterdam.
  • 2009-heden: Directeur Zero BV
  • 2009–2016:  Voorzitter Raad van Commissarissen Semah NV
  • 2008–2016: Lid Raad van Toezicht Circus Elleboog
  • 2007–heden: D66 Statenlid Noord-Holland