Programma D66 NL Statendag

D66 Noord-Holland organiseert een kennis- en netwerkbijeenkomst voor alle D66 Statenfractie-leden van alle provincies. Deze bijeenkomst wordt jaarlijks georganiseerd. Uitgenodigd zijn alle Statenleden,  collegeleden, commissieleden, steunfractieleden, fractiemedewerkers en voorzitters van regiobesturen. Aanmelden s.v.p. met het formulier onder aan deze pagina.

09.30 Inloop – locatie provinciehuis, Dreef 3, Haarlem
10.00 Start plenair programma

• Opening door de Commissaris van de Koning Arthur van Dijk, gedeputeerde Jack van der Hoek en fractievoorzitter Ilse Zaal
  • Klimaatakkoord en de provincies – Suzanne Klaassen

10.45 Workshops (naar gelang aangegeven belangstelling van deelnemers bij inschrijving)

• Natuur & landbouw,  Wonen, ruimte & omgevingsverordening,  duurzame mobiliteit, klimaatbeleid, cultuurbeleid, communicatie, intervisies
    met o.a. Tweede Kamerleden Tjeerd de Groot en Jessica van Eijs

12.15  Vertrek naar NPZK Bezoekerscentrum De Kennemerduinen, Zeeweg 12, Overveen
12.30 Lunch in bezoekerscentrum
13.00 Nationaal Park Zuid-Kennemerland door Sjakel van Wesemael, sectormanager natuur & recreatie PWN
13.30 De kwaliteit van het landschap door Steven Slabbers, Provinciaal adviseur Ruimtelijke Kwaliteit van de Provincie Noord-Holland (PARK))
14.30 Wandeling door NPZK met boswachter van PWN (met aandacht voor stikstofproblematiek, natuurverbindingen, DutchGP, nationale parken, landschap, wisenten)
16.00-17.00 Borrel & plenaire afronding

Logistiek/locatie

De bijeenkomst start met inloop in Provinciehuis om 9.30 uur, adres Dreef 3, 2012 HR Haarlem
Neem vanaf station Haarlem een OV-fiets of de bus (diverse lijnen en haltes in de buurt).
Rond het Provinciehuis is er overal betaald parkeren. Het voordeligst is dat IN de parkeergarage.

De lunch en vervolg van de bijeenkomst zijn in het bezoekerscentrum De Kennemerduinen van het Nationaal Park Zuid-Kennemerland (NPZK), Zeeweg 12, 2051 EC Overveen

Een groep kan per (OV-)fiets naar het park fietsen tussen 12.00 en 12.30 uur. Een aantal mensen kan meerijden met deelnemers die met de auto zijn. Zo nodig wordt er een busje gehuurd voor overige deelnemers (wordt geïnventariseerd bij aanmelding). Bij het bezoekerscentrum is er een groot parkeerterrein (betaald parkeren).

Na de lunch en presentaties gaan we naar buiten. De wandeling is door ruig natuurterrein (niet altijd over de paden), dus robuuste schoenen en kleding nodig.

Na afloop kunnen OV-reizigers lopend naar NS-station Overveen, OV-fietsers kunnen terug fietsen naar NS-station Haarlem.

Aanmeldformulier

NL Statendag D66 Haarlem 2019

Inschrijfformulier voor de D66 Statendag, georganiseerd door D66NH in Haarlem op 23 november 2019. Na inschrijving ontvang je een factuur van 35 euro voor bijdrage in de organisatiekosten.
    Iedereen kan aan twee workshops mee doen. Je mag er meer kiezen. Wij kijken waar de meeste belangstelling voor is en waar de meeste woordvoerders van aanwezig zijn.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Overveen

Laatst gewijzigd op 31 oktober 2019