Kandidaatstelling

Lees hier alles over de procedure voor de verkiezingen voor de kandidaten op de lijst voor de provinciale statenverkiezingen in Noord-Holland op 20 maart 2019  #PS2019

Op 27 januari 2018 heeft de ledenvergadering (ARV) besloten om zelfstandig mee te doen aan de verkiezingen en een profiel voor de kandidaten vastgesteld. Dit profiel bevat de vereisten voor de rol van Statenlid.

Eerst wordt voor de zomer een lijsttrekker gekozen. De kandidaatstelling voor de overige kandidaten loopt van woensdag 27 augustus 2018 tot en met vrijdag 28 september 2018. Alle documenten voor de kandidaatstelling zijn hier te vinden.

Het samenstellen van het stemadvies duurt ten minste 28 dagen (artikel 6.8)2 en zal ingaan na het sluiting van de kandidaatstelling op maandag 01 oktober 2018 en loopt tot en met zaterdag 03 november 2018.

Voor communicatie en bezwaren worden in de planning 2 weken uitgetrokken, de gebaseerd op de termijnen voor communicatie en bezwaar volgens artikel 6.82 van het huishoudelijk reglement.

Het kandidatenboek is voor aanvang van de stemming gereed (donderdag 22 november 2018).

De stemming voor de overige kandidaten loopt van vrijdag 23 november 2018 tot en met vrijdag 07 december 2018 Stemgerechtigde leden worden tot maximaal een week voor aanvang van de stemming bepaald.

Op zondag 09 december 2018 kan de uitslag worden medegedeeld aan de kandida(a)t(en), Regiobestuur en Landelijke VerkiezingsCommissie. Bij de stemming voor de overige kandidaten moeten minimaal 20 en maximaal 30 kandidaten door de leden ingevuld worden. Ook kan gekozen worden het lijstadvies te volgen.

Laatst gewijzigd op 28 maart 2018