PS2023

Op deze pagina kun je alles vinden over de voorbereidingen op de Provinciale Statenverkiezingen in 2023.

Deelname besluit en profielen

Tijdens de ARV van 26 januari 2022 is het deelnamebesluit voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2023 gepresenteerd. Deze is na afloop, via een digitale stemming, door de leden goedgekeurd. Tegelijkertijd met het deelnamebesluit zijn ook profielen voor de lijsttrekker en de overige  kandidaten  voor de Provinciale Statenverkiezingen vastgesteld.

Verkiezingsprogrammacommisie

Ook is de verkiezingsprogrammacommissie onder leiding van Joost Koomen ingesteld. Deze bestaat op het moment naast Joost uit de politiek secretaris van D66 Noord-Holland en daar zal de lijsttrekkersverkiezingen ook de lijsttrekker in plaatsnemen. De komende maanden gaan wij als partij al input verzamelen voor het te schrijven verkiezingsprogramma.

Verkiezing lijsttrekker en vaststelling kandidatenlijst

De verkiezing van de lijsttrekker zal in april van start gaan. Tijdens de volgende ARV op 25 juni zal de Lijstadviescommissie gepresenteerd worden en daarna door de leden worden instegesteld. Waneer dit gebeurt is kan de procedure voor de samenstellen van kandidatenlijst van start gaanzal starten een na de ARV op zaterdag 25 juni 2022. Hou voor meer informatie deze pagina in de gaten.

Evaluatiecommissie

Wij zijn op dit moment ook op zoek naar leden voor de evaluatiecommissie. Deze commissie zal in aanloop naar de verkiezingen en daarna evalueren hoe het allemaal is gegaan en waar we het de volgende nog beter kunnen doen. Ben je lid van D66 en zie jij jezelf in deze rol? Stuur dan een mail naar bestuur@d66noordholland.nl

Laatst gewijzigd op 1 maart 2022