Schriftelijke vragen over effect van klimaatverandering op monumenten

Statenlid Emre Kanik heeft op 24 april 2021 schriftelijke vragen aan het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland gesteld over de effecten van klimaatverandering op monumenten en archeologische vindplaatsen.

Al in 2005 publiceerde het World Heritage Committee een waarschuwing over de bedreiging van klimaatverandering voor cultureel erfgoed. Inmiddels worden de effecten hiervan zichtbaar en zien we berichten hierover verschijnen in de Groene Amsterdammer, het NRC en het Noord-Hollands Dagblad. Naar aanleiding hiervan

De D66 fractie maakt zich zorgen over de effecten van klimaatverandering op onze monumenten en archeologische vindplaatsen. D66 Noord-Holland heeft hierover een aantal schriftelijke vragen gesteld om er achter te komen wat de situatie precies is in Noord-Holland en welke rol de provincie hierin heeft. De schriftelijke vragen zijn hieronder te downloaden als pdf. Het college zal ze naar verwachting binnen 30 dagen beantwoorden.

Gepubliceerd op 26-04-2021 - Laatst gewijzigd op 26-04-2021