Schriftelijke vragen over beleid voor data centers

De Statenleden Bart Vink, Linde Gonggrijp en Emre Kanik hebben op 15 februari schriftelijke vragen aan het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland gesteld over het beleid rond data centers in de provincie Noord Holland.

Aanleiding daarvoor is een eind december ontvangen brief van de werkgroep “Red de Wieringermeer” over hun zorgen over de ontwikkelingen op het bedrijventerrein Agriport in de Wieringermeer en een groot artikel in De Telegraaf van 15 februari over hun zorgen. Het artikel heeft de titel “Rode loper voor techreuzen” en daarin wordt de suggestie gewekt dat “bestuurders hun boekje te buiten gingen om data centers te lokken”.

D66 Noord-Holland heeft hierover een aantal schriftelijke vragen gesteld om er achter te komen wat de situatie precies is. De schriftelijke vragen zijn hieronder te downloaden als pdf. Het college zal ze naar verwachting binnen 30 dagen beantwoorden.

Update: de vragen zijn op 30 maart beantwoord. De antwoorden zijn hier te vinden.

Gepubliceerd op 16-02-2021 - Laatst gewijzigd op 30-04-2021