Valentijnsactie 2011

Sinds 1992 zet D66 Noord-Holland op Valentijnsdag vrijwilligers van organisaties op het gebied van welzijn, zorg, sport, natuur en cultuur in het zonnetje. In dit Europese jaar van de vrijwilligers is de keuze gevallen op vrijwilligers die zich inzetten voor natuur en milieu.

“D66 zet zich in provinciale staten al vele jaren in voor het behoud en de versterking van natuur en landschap” aldus Joke Geldhof, fractievoorzitter en lijsttrekker van D66 Noord-Holland. “Onmisbaar is daarbij de inzet van vrijwilligers die in eigen omgeving daartoe de daad bij het woord voegen en meehelpen de natuur en het landschap te beheren”.

Vanwege Valentijnsdag gaan D66-ers de vrijwilligers die actief zijn rondom het thema natuur & milieu een hart onder de riem steken. Het zijn mensen, groepen of verenigingen die zich inzetten voor het onderhoud van groen en natuurgebieden, initiatieven nemen op milieugebied of rondleidingen geven of excursies verzorgen op dit terrein. Via deze Valentijnsactie spreekt D66 haar waardering uit voor de inzet van de vrijwilligers. Het is belangrijk dat de vele vrijwilligers nog jaren doorgaan en dat er de komende jaren weer nieuwe vrijwilligers bijkomen.

D66 statenleden en raadsleden delen dit jaar voor de 20e keer Valentijnstaarten uit. Dit jaar is in Noord-Holland gekozen voor vrijwilligers van:

• Scholen waar ouders milieueducatie geven in Ouder Amstel
  • Vrienden van Groenendaal in Heemstede