Valentijnsactie 2013

Ieder jaar besteedt D66 rond Valentijnsdag aandacht aan mensen en organisaties, die door hun inzet een bijzondere bijdrage leveren aan de maatschappij. Dit jaar is het de 22e keer dat er taarten uitgedeeld worden.

De Statenfractie van D66 Noord-Holland heeft als thema van dit jaar de Stelling van Amsterdam gekozen. Dit UNESCO werelderfgoed met 42 forten en omliggende gebouwen kunnen alleen behouden en opengesteld worden als er ook vrijwilligers zijn die zich voor herstel en hergebruik inzetten. Dat is niet altijd heel zichtbaar. Rond Valentijnsdag zet D66 een aantal vrijwilligers in het zonnetje.

De vrijwilligers van Fort bij Penningsveer, Fort Veldhuis, Fort aan den Ham en Forteiland Pampus werden door een Statenlid verrast met Valentijnstaart bij de koffie. De vrijwilligers van Kunstfort Vijfhuizen ontvingen een Valentijnskaart. Deze vrijwilligers en die van Fort Edam worden vanwege de wintersluiting op een ander moment nog persoonlijk bedankt voor hun inzet door de Statenfractie.

De lokale afdelingen van D66 in Noord-Holland kozen hun eigen vrijwilligers in hun gemeenten. Valentijnstaarten gingen
• in Wijdemeren naar de organisatoren van de plaatselijke markt: Bruisend Ankeveen;
• in Bloemendaal naar de Vrijwillige Reddingsbrigade;
• in Purmerend naar de vrijwilligers van Wonen Plus;
• in Weesp naar de vrijwilligers van Molen De Vriendschap;
• in Schagen naar de vrijwilligers van museum Vreeburg;
• in Blaricum naar de vrijwillige brandweer;
• in Huizen naar de winkeliersvereniging;
• in Den Helder naar de Weekendschool;
• in Laren naar Meta Loeff, en